fredag 2. desember 2011

Hvor skal vi gifte oss

Det er mange alternativer å velge mellom både når det kommer til kirke og lokale. For vår del er det også et dillemma hvilket fylke vi skal gifte oss i. Skal vi gifte oss på mitt hjemsted Sandnes, eller på Terjes hjemsted i Kvinnherad, hvor også min mor og besteforeldre er fra?

Ett alternativ er å ha et gjennomført classy bryllup i Stavanger eller på Sola. Har sett for meg et stort lyst lokale med store vindu ut mot havet. Sola strandhotell er ett alternativ, men koster skjorta. Jeg føler det er veldig oss å ha bryllupet i nærheten av stranden og det er jo få steder i Norge som har så fine strender som Jæren.
Hadde vært magisk å tatt bryllupsbildene på stranden. I bakgrunnen ser dere sola strandhotell

Siden vi forlovet oss i Australia, hadde det jo vært en romantisk ide å ha bryllupsfesten ved en storslått strand.

Har også vurdert Hummeren hotell på Sola. Det har flott belliggenhet ved sjøen og ser ut til å ha store lyse lokaler


Viste Strandhotell ser fantastisk ut, og ligger i likhet med Sola strandhotell like ved stranden.

Det andre alternativet, og jeg må si det kribler litt ekstra i magen av tanken. Er å gifte oss i Kvinnherad. Da ser jeg for meg et skikkelig bonderomantisk bryllupp, med innslag av flotte naturlige blomster, hest og kjerre fra kirken (lov å drømme). Her får en sommerNorge på sitt beste og steder er ett av de vaksreste jeg vet om på sommeren.


Dersom vi velger dette alternativet kan vi gifte oss i Eid kirke, noe som hadde vært ekstra spesielt for meg, siden både mine foreldre og mine besteforeldre giftet seg i denne kirken. Ettersom dette også er min kjæres hjemsted, føler det veldig rett å velge dette alterativet.  Tross for at jeg aldri har bodd på Halsnøy selv, har jeg tilbragt store deler av barndommen min på ferier her, så vi har begge stor tilknytning her. 



Tanken er å ha bryllypsfesten på Handeland gård. Dette kan være en fordel etterosm tanten til Terje jobber der. Har ikke sett lokalet enda, så nå krysser jeg alt jeg har for at lokalet er bra. Er veldig opptatt av at det må være lyst og fint, ikke noe grendehusfølelse. Har enda ikke sett lokaler i Kvinnherad enda, så nå håper jeg vi kan finne drømmelokalet her også. Skal til mine besteforeldre i julen, så da kan vi dra på en liten utforskningsrunde.

Finner bare bilde fra vinterstid, men se for dere dette på sommeren, må jo bare bli bra!

1 kommentar:

  1. SV: Australia hørtes herlig ut :) Kos deg, Lena :) Den kommer ut på dvd, så du kan få den med deg etterhvert... :)
    http://lillesmurf.no

    SvarSlett